Date: 2012-06-29 - Time: 10:29:39 - Filed under: One Thing

Kapitel 4. What Are You Gonna Do About It?

Previous: Jag var redo att spy. Det här var en mardöm. Nej, värre än en mardröm. Hur ska du lösa det här nu då Gabriella? Hela världen tror att du dejtar en idiot. Hade Harry sett allt det här? Förmodligen. Det hade varit skillnad om jag faktiskt gillat killen i fråga, men i det här fallet… rena motsatsen.

 

                                                                                  

Jag hade fått runt tusen nya followers och the mentions var inte ens att tala om. Jag visste att jag var tvungen att göra någonting åt saken. Men vad? Prata med Harry, var det sista jag ville. Ändå kanske det var den enda utvägen. Om han berättade att ryktena inte stämde var chansen att de skulle försvinna större. Men tanken på att träffa och prata med honom igen var motbjudande. Och pinsam.

 

Jag hörde hur dörren öppnades, följt av fnitter. Alina och Emelie var här. Jag stängde snabbt ned twitter samt datorn för att springa ut i hallen och möta mina kompisar.

 

”Hi guys!” Sade jag med fejkad glädje och gav dem varsin stor kram.

 

”How are you? Have you seen the Harry thing? We want to know everything.” Sade Alina medan hon tog av sig ytterkläder och skor.

 

”Yeah, I saw. And there’s nothing to tell.” Sade jag bestämt. Vi började gå mot köket där Emelie lade upp påsen de hade med sig på köksbänken. Hon tog fram en stor flaska med Fanta, två förpackningar med popcorn och tillsist en påse djungelvrål.

 

”I became worried actually, when Alina told me. Especially when you’ve never talked about him and if you’re dating Harry Styles… Pwueh.” Sade Emelie och fläktade hennes ansikte på skoj med handen. Alina skrattade åt Emelie och lotsades att det plötsligt blev väldigt varmt.

 

”It’s not funny… You wanna know the true story?” Båda nickade, samtidigt. “We were at my grandmas birthday party today and Brianna and grandpa were also there, don’t ask me why. Grandpa told us that Brianna had taken her grandchildren with her and then… BOOM! Harry Styles walks in from nowhere.” Sade jag och såg på mina kompisar. De kollade intresserat på mig och ville såklart att jag skulle fortsätta. ”I kinda ignored him, cuz’ you know… I don’t like him. He’s the biggest diva on earth plus he’s a dirty player… Anyways, my grandma asked me and Harry if we could help her with the salad. I tried to shook my head secretly and like: NO grandma… But, you know what that weirdo did? He took my hand, pulled me up from the bench and then pulled me into grandma’s kitchen. Yeah, and that’s when the paparazzi took the pictures.” Sade jag och tog ett djupt andetag.

 

“So you don’t like him?” Alina var den första som sade något på ett tag. Emelies ögon var fortfarande stora som tallrikar. Jag skakade bestämt på huvudet samtidigt som jag öppnade påsen med djungelvrål. Både Emelie och Alina hade satt sig ned vid vårt köksbord så jag valde att sätta mig mittemot dem.

 

”Well, what are you gonna do about it?” Sade Emelie tillslut. “I’m not a fan, but that boy is smokin’ hot baby.” Jag log lite och kunde inte göra annat än att hålla med Emelie. Harry var en snygg idiot.

 

”I don’t know… Why are hot boys always assholes? If I decided to go speak with him, what should I say?” Sade jag ängsligt och stoppade en djungelvrål i munnen.

 

”If I were you, I’d say the truth. That you don’t like him and you don’t want anything to do with him.” Sade Alina och ryckte på axlarna. Det lät så hårt när hon sade det. Jag blev genast osäker och kände hur en annan känsla väcktes inom mig. Jag skulle säkert träffa honom igen, med tanke på att han ändå var Briannas barnbarn. Men ville jag verkligen bli ovän med honom?

 

 

”Yeah, you’re right. I should probably talk to him.” Sade jag istället och suckade djupt. Kan man plötsligt börja gilla någon som man hatat för någon sekund sedan? Det kändes omöjligt.

 

”So… what movies did you bring Emelie?” Sade Alina och bytte samtalsämne.  

 

”Uhm… The Notebook, She’s The Man and… Titanic.” Sade Emelie samtidigt som hon räknade på fingrarna.  Bara kärleksfilmer, typiskt Emelie.

 

Plötsligt hördes en dörr smällas igen och sedan fotsteg i trappen. Ner kom Cissi, Jordans flickvän, och bakom henne kunde jag även skymta Hanna, Cissis kompis. Cissi och Jordan hade varit tillsammans länge, längre än vad jag någonsin trott att de skulle vara. Cissi var lika gammal som jag och vi hade blivit ganska bra kompisar med tiden. När Jordan och hans kompisar börjar spela mitt i natten brukar Cissi smyga in till mitt rum för att slippa killarna, och för att kunna sova ordentligt. Hon gick på en annan skola än jag, samt bodde några mil bort. Dock var det som hon flyttat hit, eftersom hon jämt var med Jordan, så jag träffade henne ganska ofta. Hanna kände jag inte lika bra, jag visste bara att hon var kompis med Cissi och var ett år äldre än oss.

 

”Hi girls, what are you doing?” Sade Cissi glatt och log mot oss.

 

”We were just about to go see some movies, wanna join us?” Sade Alina och ställde sig upp.

 

”Yeah, the boys are getting way out of control up there.” Sade Hanna och himlade med ögonen. Jag skrattade och förstod vad hon menade. Jag var tvungen att leva med det dag som natt, sommar som vinter. Förhoppningsvis skulle det bli lite bättre när Jordan flyttade hemifrån.

 

Emelie tog fram filmerna och vi gick tillsammans in till vardagsrummet. Hon gav mig The Notebook som jag stoppade in i DVD- spelaren. Alla satte sig ner i den stora soffan och Alina tog fram filtar samt kuddar till allihop. När jag valt språk och tryckt på play satte jag mig ner mellan Cissi och Emelie. Plötsligt börjar min mobil vibrera och alla blickar riktas mot mig. Förvånat grävde jag fram mobilen som låg i min bakficka och ställde mig sedan upp. Vem kan det vara? Jag ville inte störa dem andra så jag gick istället ut till köket. Jag tittade på displayen, dolt nummer. Jag tryckte på grön lur och harklade mig innan jag svarade:

 

”Hello?”


Kommentera!

 

Tack för alla kommentarer, det är jättekul att läsa vad ni tycker om oss. Det gör det roligare att fortsätta skriva.

Vad sägs om två kapitel idag? YOLO.

 

Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

OMG SNÄLLA TVÅ KAPITELL IDAG! Jag ber er :')!!!

2012-06-29 @ 12:18:39 -



Skrivet av: Hanna

Skit bra!!!! blir skiiiiit glad om det kommer ett till kapiel idag!!! :DD

2012-06-29 @ 16:23:24 -



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback