Date: 2012-06-26 - Time: 21:59:26 - Filed under: One Thing

Kapitel 3. Habriella?

Previous:”Nice try pretty boy, but I’m not buying it.” Sade jag och ställde mig upp. Jag slängde plasten som blivit kvar efter gurkan och hällde sedan ner de färdigskurna gurkskivorna i skålen som stod mellan mig och Harry. Han flinade stort och innan jag lämnade rummet hörde jag honom säga:
 

”We’ll see about that.”

 

Hur skulle jag tolka det här? Det var svårt för mig att riktigt förstå vad som nyss hänt. En sak visste jag, jag hade inte ändrat uppfattning när det gällde Harry. Han hade bara bevisat att mina tankar om honom stämde. Men vad betydde det han gjort? Gillade han mig? Skärp dig! Det är klart han inte gör, du bara en annan tjej i mängden. Eller? Jag var förvirrad.
 

”Bella, me and you father won’t be home tonight but Jordan and some of his friends will be, so you’re not alone.” Sade mamma när vi satt i bilen på väg hem från farmor. Max hade stannat kvar hos farmor, för att sova över.

”Mom, I’m not a baby and I don’t need babysitting.” Sade jag argt som svar på det min mamma nyss sagt. Harry hade gjort mig på dåligt humör. Eller ja, kanske inte det han gjort utan mer tankarna han lämnat mig med. Det tog kål på mig och mitt huvud.

”We know, but…” Hann mamma säga innan jag avbröt henne.

”Mom.” Sade jag bestämt för att punktera hennes ursäkter. ”Can I invite some friends, then?” Min mamma suckade högt och jag höll tummarna för att hon skulle säga ja.

”Gabriella… I don’t know. But, sure… you can.” Sade mamma och jag jublade. Jag gav henne en applåd och både hon och pappa skrattade åt mig.

”Thanks! Love you!” sade jag och kramade om mamma som satt i sätet framför mig.

 

När vi kom hem hoppade jag snabbt ur bilen och sprang in i vårt hus som var olåst. Från övervåningen hördes musik på hög volym och jag gissade att det var Jordan och hans kompisar som partajade. Mamma och pappa, som bara lämnat av mig, körde nu iväg med bilen från vårt hus. Jag såg hur mamma vinkade åt mig genom bilfönstret och jag himlade med ögonen. Varför behandlade hon mig som om jag vore tre? Jag skulle inte alltid vara deras lilla flicka. Det var problemet med att ha ett äldre syskon. Oavsett om det bara skiljde något år mellan mig och Jordan skulle jag alltid vara mindre, mycket mindre. Han fick göra precis vad han ville, bara för att han fyllt arton och därmed var myndig. Jag, däremot, som nyss fyllt sjutton fick knappt gå utanför huset utan att ha sagt det till antingen mamma eller pappa. Vart fanns logiken i det hela?

Jag tog fram min telefon som låg i ena bakfickan och slog numret till Emelie, en utav mina bästa kompisar. Skulle jag spendera kvällen här hemma, skulle jag åtminstone inte göra det ensam. Tanken på att vara med Jordan och hans kompisar vara bara motbjudande och tanken gjorde mig illamående. Emelie fick bli min räddning, som vanligt. Om hon kunde skulle jag också få chansen att berätta om Harry, om jag nu ville berätta.

”Yeah?” Svarade Emelie glatt. Hur kunde hon alltid hålla humöret uppe? Var jag sur eller på dåligt humör kunde hon göra mig glad på nolltid.

”Uhm hi, it’s me. Would you like to come over? My parents aren’t home and I’d rather spend the night with you than Jordan and his nasty friends.” Sade jag och rös av tanken på Jordans snuskiga kompisar.

“Yeah sure, I’ll be there around ten… ish. Should I bring something? And by the way, can’t you give Alina a call? I think she’ll be home, alone, tonight as well. We could make it a girl’s night?” Sade Emelie. Alina var min andra bästisfestis, både hennes mamma och pappa jobbade utomlands så hon var ofta själv. Vilket passade just nu.

”Some movies maybe? And yeah, I’ll call her.” Svarade jag glatt. Min kväll var räddad, tack vare mina fina kompisar.

”Great, bye. Love you.” Sade Emelie och så fort hon lagt på slog jag istället numret till Alina. Alina svarade efter ett par signaler.

”Hi Bella, I was just about to call you… You know that you’re face is all over social media right? Since when are you dating Harry Styles?” Sade Alina lite oroligt. Vad pratade hon om?

“What do you mean?” Sade jag förskräckt.

”Yeah, haven’t you checked twitter? You’re apparently Harrys new girl. Seriously, haven’t you heard of it?” Sade hon och väntade på att jag skulle säga något. Min värld vändes upp och ned, jag förstod ingenting. Hur kunde det finnas bilder på mig? Och Harry?

”What?! How, when, where?” Sade jag chockat och andades häftigt.

”You should check yourself…” Alina lät fortfarande orolig. Vad sjutton var det som hände? Jag hade ingen jäkla aning. Hur hade någon kunnat tagit kort, på farmors födelsedag? Det var omöjligt. Det var bara människor som farmor mer eller mindre kände och…

”I will. Can you come later? Emelie will be here at ten.” Sade jag och gick mot vardagsrummet där min Macbook låg på det vita soffbordet. Jag satte mig ner i soffan med en duns och lade den bärbara datorn i mitt knä.

”Of course, I’ll see you.” Sade Alina och lade på. Jag slängde min mobil åt sidan och öppnade upp min dator. Var det verkligen sant det Alina just sagt? Det första jag gjorde var att logga in på twitter. Jag skakade på armarna för att göra mig beredd på vad som komma ske. Jag skrev motvilligt in Harrys namn i sökrutan och var tvungen att blinka när jag såg bilderna. Bilderna som föreställde mig, och Harry, när han höll min hand ute på farmors terrass. När han dragit upp mig från bänken och sedan… Åh! Hur kunde jag vara så dum? Varför hade jag inte gömt mig under bordet eller sprungit därifrån? Bilden var tagen från bakom en buske som troligtvis var på farmors tomt. Det var galet hur paparazzi alltid följde efter kändisar. Galet.

Jag läste några av kommentarerna som i stort sett bestod av hat men det fanns också några gulliga meddelanden som antagligen var från fans. Jag fastnade vid en kommentar som löd:

”Habriella. Aren’t they cute? Harry has finally found his cat.”    

Jag var redo att spy. Det här var en mardöm. Nej, värre än en mardröm. Hur ska du lösa det här nu då Gabriella? Hela världen tror att du dejtar en idiot. Hade Harry sett allt det här? Förmodligen. Det hade varit skillnad om jag faktiskt gillat killen i fråga, men i det här fallet… rena motsatsen.


Kommentera och säg vad du tycker!

Tjabba, tjena, HALLÅ.

Vill Du vara med in the story? Låt oss veta ditt namn och varför du gillar våra noveller så klämmer vi in dig på ett eller annat sätt. Ha det!


Kommentarer
Skrivet av: Cissi

Oh trodde ni bara lagt upp till kapitel tre xD
Men asbraa som vanligt!
Jag heter Cissi Dawson (engelsk namn btw) och det skulle vara as kul om jag kunde vara med lite :P Först och främst så ÄLSKAR jag era novell för dom är dö roliga xD
Jag satt en gång och vi hade gäster hemma hos oss, och jag surfa med mobil och läsa eran novell, fast den andra med Juliette & Mathilda. Så helt plöstligt brast jag ut i skratt och alla kolla konstigt på mig.. Så det var typ pinsamt.. Men jag älskar era noveller för dom är seriöst den roligaste 1D novellen jag läst xD
Dessutom så skriver ni jätte bra! Ni beskriver känslor och allting tvärbra! (: Det känns som man ser på en film typ. Ni har typ inga felstavningar och ni kan engelska (tackgodegud).
Om ni träffar 1D så är det bra för det förtjänar ni! Och som sagt så vill jag jätte gärna vara med om ni kunde slänga in mej :P har typ långt, brunt lockingt hår och är den pinsamma blyga typen xD
Puss & Kram från Cissi .xx

2012-06-27 @ 05:40:11 -



Skrivet av: Alina

Hej jätte bra :) tyckte det var lite kul att hon heter Alina för det för ju jag :)

2012-06-27 @ 06:14:09 -



Skrivet av: victoria

heregud vill ha mer så sjukt bra.

Mitt namn är då Victoria Nilsson men kallas Vicki. xD
jag gillar era noveller för de är anorlunda. Liksom de flesta skriver att de typ är galna i killarna och blir ihp med dem direkt. Ni är anorlunda. Som den med Matilda. hon är ett jättestort fan utav dem medans Juliette inte är ett så stort fan utan tycker att deras musik är bra. De blir inte ihop de första de gör utan det går normalt framåt. Den här novellen om Alina är jättebra också för hon gillar inte ens killarna här och skulle inte ens i sina drömmar vilja dejta Harry vilket är lite jul och anorlunda. Ni är inte heller så seriösa heller så novellen blir jätte tråkig utan ni drar in några skämt om illarna lite här och var som också är roligt att läsa om. Så sammanfattning: Ni skriver anorlunda. :D

2012-06-27 @ 15:45:19 - URL: http://crazybutrue.webblogg.se



Skrivet av: victoria

oj om ni vill veta hur jag ser ut så har jag axellångt mörk blont hår typ eller det blir ljusare på somaren. :) Har lugg också. Blåa ögon, blyg enligt många jag som inte känner mig men galen bland kompisar och brukar skäma ut mig totalt med dem.

2012-06-27 @ 15:49:27 - URL: http://crazybutrue.webblogg.se



Skrivet av: Hanna

Skit bra!!!!
skulle bli asglad om ni valde mig. Typ bara därför jag vill bli vald :p och för att jag älskar era noveller, seriös, blir typ asglad när jag ser att det kommit ut ett nytt kapitel :) Plus att Hanna är ett ganska vanligt namn :)

2012-06-27 @ 19:39:27 -



Skrivet av: Cissi

Hej det är Cissi Dawson igen. Och haha oj, om ni vill veta hur jag ser ut så har jag som sagt långt lockigt hår, men plattar den nästan hela tiden. Håret går ner till precis under rumpan. Och så har jag sne lugg. Färget på håret är mörkbrunt med typ rosa/röda highlits. Och så har jag mörkbruna ögon.
Jag är blyg, men när jag är med vänner så är jag väll lite galen av mej. Jag gillar att ha på mej shorts osv. Och jag älskar ALLA killarna men min favorit är Zayn ;) Vi har typ samma hud färg och mina vänner tkr jag passar ihop med han bara för att jag tydligen kollar mejsjälv i spegeln mkt :s men hallå? Man måste ju hålla sej snygg liksom.
Men aja, kramar igen från Cissi :D<3

2012-06-28 @ 03:22:57 -



Skrivet av: Felicia Nilsson

Heter Felicia som ni ser men kallas för Flis eller Fillan :D. Jag tycker erat skrivande är bra för att det skiljer sig från alla andra noveller jag läser, där nöstan ALLA tjejer som är med i novellen är ett galet fan som träffar killarna och så några dagar senare är de ihop. Men ni två tar det lite lugnare och låter det gå åtminstånde ett par veckor eller månader. Ni skriver även lite mer så som killarna verkligen är och tar in lite skämt här och där, vilket inte de andra gör enligt mig. När ni skriver får ni alltid med saker som har med kilarna att göra och era noveller fär mig ALLTID att skratta xD Så helt enkelt annorlunda, roligt och likt killlarnas sett att vara. Om ni vill veta hur jag ser ut så har jag blond/brunt hår som är lite vågigt i topparna, jag har himmelsblåa ögon (sen kvälls himmel) och är ca 1,70 cm. De flesta tycker att jag är blyg men när jag är med mina vänner kan jag vara helt galen, jag bryr mig inte heller om vad folk tycker och tänker om mig.

P.S Jag är ett fotbolls och bok freak och har ängnat de två senaste veckorna med att spela fotboll, titta på fotbolls EM och att läsa xD

P.P.S Fortsätt att skriva som ni gör ändra inget, älskar det!

2012-06-28 @ 23:07:31 - URL: http://summerair.webblogg.se



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback